dag 11 - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 11

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

07 Juni 2015 | Verenigde Staten, Haines

Vandaag was een beetje een verloren dag.
Wij zijn vandaag met de ferry naar Haines gevaren, een tocht van 1 uur, maar omdat de ferry pas om 15.00 uur vertrok, zit je maar te wachten, want om nog iets te ondernemen, daarvoor moesten wij te ver weg gaan, en als je de ferry mist, dan mis je de boot.

Wij zitten nu in Haines, en kijken vanuit onze hotelkamer uit over zee.
In Haines en omgeving zitten naar het schijnt veel Amerikaanse arenden, en we hebben op de ferry al 2 arenden gezien, maar morgen, als wij op weg gaan naar Haines Junction, komen we langs een plek, waar die vogels vaak te zien zijn, en dan van dichtbij. Dus we hopen er morgen mooie foto`s van te kunnen maken.

We hebben vanmorgen nog wel een mooie wandeling rond de monding van de Skagway River gemaakt, maar omdat we maar met ons tweetjes waren, gingen wij niet al te diep de bossen in, want er zitten daar grizzly-beren, en die kun je beter niet tegenkomen.

We gaan zo meteen even het stadje in, om te kijken waar we straks wat kunnen eten, maar dat zal best wel lukken.

Het weer hier is weer wat beter geworden, gisteren en vandaag zowat geen regen gehad.
De naam Skagway is afgeleid van een Indiaans woord, wat betekent “Windy City”
En dat klopt ook. Er stond de hele tijd dat wij in Skagway waren, een erg sterke wind, en dat valt op nu we in Haines zijn, want dat is nogal een verschil.
Het zonnetje schijnt weer lekker en de temperatuur is ongeveer 15 à 16 graden, dus wel om te hebben.

Dat is het voor vandaag, dus tot morgen in Haines Junction.

Ter info wij hebben vandaag geen foto’s bijgesloten.

• 07 Juni 2015 - 16:02

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr Lieben,

auch ein Tag mit wenig Programm ist doch mal gut. Da kann man sich auf die kommenden Dinge freuen oder das Erlebte nochmals Revue passieren lassen.
    Trotzdem freuen wir uns natürlich auf hoffentlich viele spannende Bilder vom Weißkopfseeadler.
    Also dann, bis morgen in Haines Junction.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 07 Juni 2015 - 20:44

Marijke En Jack:

hallo Corrie en René,
    We hebben al een gezegd, voorzichtig met die beren.
    En een hamer meenemen, die helpt volgens Marijke overal voor.
    Wij zijn vanuit de Provence, naar Villars les Dombes gegaan, NO van Lyon.
    Nog geen beren ontmoet, wel Fransen die daar een beetje op lijken.
    Blijven hier nog een week en dan weer naar het pleintje.
    Nog veel plezier ,
    Groeten Marijke en Jack