dag 12 - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 12

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

08 Juni 2015 | Canada, Haines Junction

Gisteren was het een dag van wachten en vandaag was het een dag van verwachtingen.
Wij zijn vanmorgen vroeg weggegaan het regende en het was geen plezierig weer.
De route naar Haines Junction zou een hoogtepunt moeten zijn omdat wij daar Kluane National Park rijden.
Deze weg staat bekend als de weg van de zeearenden, maar dat geldt alleen eigenlijk voor de maand september, dan zitten hier meer dan 1.000 op een kluitje omdat er een stuk rivier is dat in de winter niet dicht vriest en daar valt dan voor deze vogels de nodige zalm te halen.
Echter nadat wij 1,5 uur gereden hadden zagen wij plotseling 2 van deze prachtige vogels in een boom zitten langs de kant van de weg.
Dus ankers uit en fotograferen.
Ondertussen was het weer opgeklaard en scheen het zonnetje en werd de hemel alsmaar blauwer, dus het geluk lachte ons toe.
Na deze vogels gefotografeerd te hebben gingen wij weer op weg en kwamen in een gebied waar niemand woont en waar geen bomen groeien.
Al met al een prima gebied voor kariboes maar die hebben wij niet gezien.
Wel hebben wij nog een foto kunnen maken van een arend en toen kwamen wij in berengebied.
Op een gegeven moment zagen wij iets bewegen aan de kant van de weg, dus wederom de ankers uit en jawel daar liep een grizzly.
Wij konden 1 foto maken en toen had hij er genoeg van en verdween weer in de bosjes.
Een stuk verderop zagen wij in de berm een zwarte beer, die wij uitgebreid konden fotograferen en filmen.
Wij konden ons geluk niet op.
Weer een stuk verder stak een porcupine (stekelvarken) de weg over, geweldig.
Naast deze dieren was het landschap overweldigend mooi.
Wij zijn nu weer in Canada dus de klok weer een uur voorruit en weer denken in kilometers en celcius.
Nu zitten wij in het hotel in Haines Junction en morgen gaan we weer verder.
Groetjes.

• 08 Juni 2015 - 07:45

Dietmar Und Ursula :

Hallo ihr beiden, ein sehr schönes Foto vom Seeadler. Auch die beiden Bären sind nicht zu verachten! Leider kann ich den Bericht vom Handy aus nicht so gut übersetzen, sodass ich beim dritten Tier noch etwas unsicher bin, ob es ein Biber oder ein Murmeltier ist?

Viele aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 08 Juni 2015 - 07:49

Dietmar Und Ursula :

Ach ja, wo ihr wieder in Canada seid:
    Die deutschen Frauen haben bei der Fußballweltmeisterschaft gestern 10:0 gegen die Elfenbeinküste gewonnen; -)!

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 08 Juni 2015 - 09:00

Johan En Ine:

Hallo corrie en renee.
    Wat leuk 's morgens vroeg jullie verhaal te lezen en de foto's te zien.
    Een geweldige reis maken jullie.
    Gr. Johan en ine.