dag 18 - Reisverslag uit Bassett, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 18 - Reisverslag uit Bassett, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 18

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Bassett

Wij hebben Palmer verlaten en na uitgezwaaid te zijn door een Moose hebben wij koers gezet naar Seward.
Deze weg loopt via Anchorage, vanwaar wij naar het zuidoosten afzakken.
Wij hebben vandaag 270 kilometer gereden, dus op zich viel het reuze mee.
Het weer wordt steeds beter, we lopen inmiddels weer in blouse met korte mouwen.
Onderweg naar Seward hebben wij een Refuge Park bezocht waar ontheemde wilde dieren worden opgevangen.
Dit kan gaan om jonge dieren die de moeder zijn kwijtgeraakt maar ook dieren die gewond zijn gevonden.
Ook is hier een opfokprogramma van de Wood Bison, deze dieren waren bijna uitgestorven door de jacht.
Nu heeft men een succesvol fokprogramma opgezet met als resultaat dat vorige maand zo’n 150 van deze dieren in het wild zijn uitgezet.
Wel leuk om deze wilde dieren van dichtbij te kunnen bekijken, dit kost niet zoveel moeite als dat wij ze moeten vinden in de berm van de weg, wat wel natuurlijker is!
Vanmiddag hebben wij nog een gletsjer bezocht hier in Seward en je staat er versteld van hoe snel deze gletsjers krimpen.
Wij zitten nu in een lodge waar buiten de eerste muggen aanwezig zijn, maar de hoeden hebben wij nog steeds niet nodig gehad.
Wel jammer want een foto met deze hoeden is altijd komisch.
Marijke en Jack, fijn dat jullie weer gezond thuisgekomen zijn en genoten hebben van de vakantie.
Op het pleintje is het momenteel wel een komen en gaan van de bewoners.
Wat hebben wij het toch allemaal geweldig goed.
Dit was het weer voor vandaag, even een glaasje wijn drinken en dadelijk weer lekker gaan eten.
Groetjes.

• 14 Juni 2015 - 09:42

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr beiden,

müssen wir noch mehr Mücken schicken, damit ihr endlich ein Bild mit den Moskitohüten postet?
    Gestern habe ich wohl den Moschusochsen mit den Bison verwechselt.
    Genießt euren Abend und wir freuen uns auf den nächsten Bericht

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 14 Juni 2015 - 09:57

Marijke En Jack:

Hallo Corrie en René,
    Ik begrijp dat er iets aan de hand is met hoeden tegen muggen, want dat zoemt al een aantal dagen rond.
    Het wordt tijd dat je daar eens uitsluitsel over geeft want jullie Duitse vrienden beginnen daar ook al zenuwachtig van te worden.
    Dus graag van jullie beiden een foto met hoed.
    Veel natuurgenieten weer vandaag.
    Groeten Marijke en Jack