dag 20 - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 20 - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 20

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

16 Juni 2015 | Verenigde Staten, Homer

Vandaag hebben wij Seward verlaten en zijn weer een stukje naar het noorden gereden om vervolgens linksaf te gaan naar Homer, dat ligt in het zuidelijkste puntje van het schiereiland Kenai.
De route naar Homer was weer geweldig mooi en wij hebben ontzettend genoten van prachtige meren en besneeuwde bergtoppen.
En onderweg kwamen een elandkoe met kalf tegen in de berm van de weg.
Dit ontbrak nog aan onze verzameling foto’s van elanden.
Wij zitten hier in een gebied dat erg Russisch getint is, dit komt omdat vroeger de bonthandel in handen was van Russische en Amerikaanse maatschappijen en hier veel toekomstige bontjassen rondliepen.
Nadat Alaska aan Amerika verkocht was is het veramerikaans, maar toch wonen hier nog steeds mensen met een Russische afkomst.
Zo kwamen wij ook in het dorpje Ninilchik, waar wij een oud Russisch orthodox kerkje hebben bezocht waar mooie iconen hingen.
Dit kerkje is gebouwd in 1800.
Het bijgelegen kerkhof laat ook veel Russische namen zien van mensen die er begraven liggen.
Onderweg in Clam Gulch worden zogenaamde Razor Clams uit het drooggevallen strand uitgegraven.
Dit zijn een soort mosselen die een plaatselijke lekkernij zijn.
Momenteel is deze vangst stilgelegd omdat er te weinig aanwas is.
Toen wij op het strand liepen konden wij genieten van een prachtig berglandschap gevormd door de zogenaamde Ring of Fire, dit zijn 4 nog actieve vulkanen waarvan de laatste in 1989 is uitgebarsten.
Ook konden wij een paar mooie foto’s maken van de Amerikaanse zeearend.
Wij hebben ons vanmiddag gemeld bij het kantoor van de berenexcursie die wij morgen gaan maken en hebben de nodige info ontvangen.
Wij moeten ons morgenvroeg al om 07.00 uur melden bij de hangar voor de vlucht naar Katmai!
Fijn hè, vakantie.
Misschien morgen wordt er een foto gemaakt van de muskietenhoeden, wie weet.
Groetjes.

P.s. Ursula morgen is het weer gele pillen dag!!!!!!!
En Hennie, de Orca’s hebben natuurlijk ook weekend. Grapje!

• 16 Juni 2015 - 07:42

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr beiden,

was wäre wohl gewesen, wenn die Russen Alaska nicht an Amerika verkauft hätten...
    Das es noch so viele russische Spuren gibt hat uns überrascht.
    Die Bilder mit den Bergen und Spiegelungen sind sehr schön und wir freuen uns schon jetzt auf die Bilder im Großformat. Viel Spaß beim Flug und immer lächeln.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula