dag 17 - Reisverslag uit Palmer, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 17 - Reisverslag uit Palmer, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 17

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, Palmer

Het begint op te schieten met onze reis door Alaska en Yukon Canada.
Vandaag hebben wij een boottocht geboekt naar Knik Glacier met een airboat.
Dat is een boot met een grote propeller achterop waar ze ook mee varen in de moerassen.
Onderweg naar de bloot reden wij met een grote 4x4 truck door de bush en de chauffeur zei, we zien dadelijk beslist wel een paar Moose, maar niks van dat alles, geen beest te zien.
Onderweg hebben wij wel een Dall Sheep gezien.
De gletsjer aan het einde van de Knik River was fantastisch mooi en je blijft fotograferen.
Al met al een heel mooie tocht die de moeite waard was.
Bij terugkomst op de lodge begon de zon te schijnen en is niet meer weggegaan vandaag.
Volgens de eigenaar van de lodge, een Nederlander, blijft het zo de komende dagen.
Wij zijn benieuwd omdat het heel mooi zou zijn de komende dagen in Seward en Homer, maar we wachten af.
Vanmiddag zijn wij naar een Musk Ox farm geweest en hebben daar tekst en uitleg gekregen over het wel en wee van deze dieren, die bijna uitgestorven waren in Alaska, mede door de jacht.
In samenwerking met de universiteit van Fairbanks heeft men een succesvol fokprogramma opgestart en lopen er in Noord Alaska alweer veel dieren in het wild rond.
Op de terugweg naar de lodge zagen we een auto stilstaan midden op de weg en dat is meestal een teken dat er iets te zien is.
En jawel, een prachtige Moose Bull, elandstier, stond op zijn gemak in een ven te grazen.
Onze eerste stier compleet met een prachtig gewei.
Oh wat waren wij blij!
Terwijl wij stonden te genieten zagen wij in de spiegel van de auto dat er achter ons nog 2 van deze dieren staan.
Dus de auto in zijn achteruit en ook daar gaan fotograferen.
Dagen hebben wij hier op gewacht en dan ineens gebeurt het!!!!!!!!!!!!!!
Ongelofelijk mooi.
Alaska op zijn best.
Nu nog meer beren en walvissen en wij kunnen naar huis.
Maar wij hebben nog een week te gaan, dus wie weet wat wij nog te zien krijgen.

Dietmar, diesen Nikolaus habe ich immer bei mir und wir haben keinen Flug mit ein Helikopter gemacht.

Groetjes en tot de volgende keer.

• 13 Juni 2015 - 12:02

Hennie Van Gerwen:

Mooie auto en mooie foto's. Maar wij wachten hier nog steeds op een foto van jullie met die muggenhoed op je hoofd.

• 13 Juni 2015 - 12:16

Marijke En Jack:

Hallo Corrie en René,
    Prachtig die stier. Soms moet je geduld hebben om iets moois te zien maar dan is de beloning des te groter.
    Gletsjers zijn prachtig en hebben voor ons, voorzover we ze gezien hebben, altijd iets bedreigends.
    Geniet er nog een week van.
    Groeten Marijke en jack

• 13 Juni 2015 - 16:46

Niek En Hedwig:

hee lieverds, wat goed te zien en te lezen dat jullie verwachtingen uitkomen. dus we hebben allebei nog een week......geniet ervan.
    we horen jullie verhalen en zien heel graag jullie foto's
    liefs xxx

• 13 Juni 2015 - 19:03

Dietmar Und Ursula,:

Hallo Corrie,

das wäre doch eine Alternative zum eBike. Damit hält dich keiner auf!!!
    Schöne Fotos von dem prächtigen Bison und dem gewaltigen Elch, eine wirklicher Prachtkerl!
    Für die restlichen Tiere drücken wir euch die Daumen, und wenn nicht, dann habt ihr einen Grund nochmals dorthin zu gehen.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula