dag 10 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 10

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

06 Juni 2015 | Verenigde Staten, Skagway

Vandaag hebben wij een dagje Skagway gedaan. Weer eens wat anders.

Wij zijn vanmorgen al vroeg opgestaan, om 06.15 uur, omdat wij om 07.30 uur bij het station van Skagway moesten zijn, om in te checken voor de toeristische tocht naar White Pass.

In een trein uit de jaren 1920 hebben wij vanmorgen een 4 uur durende tocht gemaakt door het gebergte hier in de omgeving.
Een prachtige tocht langs watervallen, diepe ravijnen en hoge bergen, met prachtige uitzichten en
tussen sneeuwwallen door, en vanaf de balkons van de trein kon men mooie foto`s maken.
Het was wel vrij koud, maar de moeite waard.
In de wagon had men een oliekachel waar men zich lekker kon warmen, want dat was wel nodig.

Na terugkomst in Skagway hebben wij eerst een lekkere warme kop koffie en thee genomen om weer op temperatuur te komen, en na de lunch zijn wij terug naar ons tijdelijke onderkomen gegaan om te internetten, wan ook wij kunnen niet meer zonder dat internet.

Zoals misschien al gemerkt, konden wij uiteindelijk de foto van de Cinamon Roll toch nog meenemen.
Zie verslag dag 8.

Vanmiddag hebben wij een wandeling gemaakt door het stadje, want ook dat was de moeite waard, omdat hier veel gebouwen staan uit het begin van de 20e eeuw.
Ook hebben wij een kerkhof bezocht uit de tijd van de goldrush, en dan ziet men wat een zwaar leven die mensen toendertijd hadden.
Veel van die mensen zijn niet ouder geworden dan circa 35 tot 40 jaar oud, en veel kinderen die heel jong gestorven zijn.

Er komen hier op dit moment al 4 cruiseschepen per dag aan, en dat brengt nogal wat dagtoerisme
met zich mee, en vooral de juwelierswinkels hebben veel klandizie, want de Amerikaan houdt nogal van blingbling.
Voor dat wij gaan dineren, hebben wij zowel vandaag als gisteren, een bijzondere kroeg bezocht.
De “Red Onion Saloon”, waar de bedienende dames in klederdracht uit de jaren 20 van de vorige eeuw de klanten bedienen. Het was er gisteren en vandaag ontzettend druk en gezellig.
Dus wij waren er uiteraard ook, want daar zijn wij niet vies van.
Vanavond lekker gegeten in een mooi restaurantje en nu weer in de kamer met een glaasje Chardonnay als afsluiting van een heel mooie dag.

Doeiiiiiii en tot morgen.

• 06 Juni 2015 - 08:49

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr beiden,

jetzt wo ich die Zimtrolle gesehen habe möchten wir die Bestellung doch wieder annullieren.
    Das ist ja eine ganze Mahlzeit!
    Die Dampflok und die Bedienungen aus dem Red Onion Saloon würden uns auch noch interessieren ;-)
    Ist das Wetter wieder etwas besser geworden?

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 06 Juni 2015 - 09:52

Dymphe:

Terug van vakantie in Italië heb ik al jullie verslagen op de computer gelezen.
    Zoals ik zie hebben jullie weer een prachtige reis en mooie foto's.
    Wij hebben het ook naar onze zin gehad en we hadden prachtig zonnig weer.
    groetjes en ik kijk uit naar de volgende verslagen van jullie.
    Dymphe

• 06 Juni 2015 - 12:45

Hennie Van Gerwen:

Jullie zaten in de kou en wij hadden hier gisteren 34 graden. Vandaag is het weer aanzienlijk minder maar niet slecht.
    Wij kijken wel eens naar Say Yes To The Dress als wij niets te doen hebben. Daarom weten wij dat Amerikanen ook van veel bling-bling houden op hun trouwjurk. Zij betalen daar wel eens 14.000,00 dollar voor, zo belangrijk is die jurk.
    Nog een fijne reis toegewenst met veel bezienswaardigheden.

• 06 Juni 2015 - 15:48

Huub En Ria:

Wij zijn gisteren goed gearriveerd op Kreta. De vlucht op tijd, auto stond te popelen om te mogen gaan rijden en Katerina, onze enthousiaste gastvrouw heeft ons buitengewoon leuk ontvangen met heerlijk vers fruit en twee flessen wijn.
    De temperatuur is hier heerlijk maar de zon verstopt zich nog een beetje. Daarom hebben wij vandaag een mooie tocht gemaakt en veel gezien.
    En nu gaan we een lekkere ouzo drinken.
    Yamaz!!!

• 07 Juni 2015 - 12:40

Hannie En Heinz:

Tot nu toe zeer de moeite waard, zo te lezen en te zien, fijn. Wat een belevenissen allemaal.Mooie natuur , heel speciaal.
    Wij zijn terug uit Mallorca en verbouwen nu de badkamer en ik maak me op voor de laatste heftige 6 weken van het schooljaar.
    Veel plezier weer, dan hebben wij het ook tijdens het lezen!