dag 4 - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 4

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

30 Mei 2015 | Verenigde Staten, Fairbanks

Hallo allemaal,

Eerst even een huishoudelijke mededeling.
De foto`s, welke bij het verslag van dag 3 horen, komen vandaag, omdat de internetverbinding gisteren niet optimaal was, konden wij die niet meesturen.
Wij hebben Denali NP weer verlaten en zijn vandaag op weg gegaan naar Fairbanks, een relatief korte afstand van ongeveer 200 km.
Onderweg zagen wij de eerste Moose, met een kalf daar bij, maar wij konden niet stoppen om een foto te maken, want het was op de highway, eigenlijk best link, want als je zo`n beest op de auto krijgt dan is de vakantie voorbij, die dieren zijn zo groot als een paard.
Vanwege de korte afstand, waren wij al vroeg in Faibanks, en hadden wij mooi de tijd om naar het “Museum of the North” te gaan, want dat is de moeite best waard.
Dit museum is gevestigd bij de universiteit en er wordt van alles tentoongesteld, hoe de mensen vroeger leefden, welke dieren en vogels er zoal voorkomen, maar ook veel fossiele resten van dinosaurussen, erg mooi opgesteld en duidelijk omschreven.
We hebben ook een wandeling gemaakt langs de rivier de Chena, best leuk, ook vanwege het prachtige weer wat wij tot nu toe hier hebben.
Nu zitten wij, onder het genot van een kop koffie, dit verslag te maken.
Straks een restaurantje zoeken, een glaasje wijn er bij, en dan weer slapen, en langzaamaan wennen aan het tijdsverschil, want dat kost toch wel wat moeite.
Groetjes en tot morgen.
Ps. Inez, wij hebben dus wel beren op onze weg gehad.

• 31 Mei 2015 - 02:32

Huub En Ria:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn gearriveerd en dat alles tot nu toe naar wens verloopt. En we hebben de eerste beer hier in het vizier. Dit keer is het wel goed gegaan met de foto. Leuk ook zo, die verslagen. Zo weten we waar jullie uithangen en kunnen we jullie in het geniep in de gaten houden....
    We zien vol spanning jullie volgende verslag wel weer verschijnen.
    Heel veel groetjes en kuskes

• 31 Mei 2015 - 06:20

Dietmar Und Ursula:

Ja, wenn die "Holländer" reisen ist immer schönes Wetter!
    Da sind sie nun ja die Bären.
    Schön, dass ihr auch Zeit habt zu Fuß unterwegs zu sein und nicht nur in Auto.
    Auch das Bild von euch beiden gefällt und sehr gut. Wer hat denn das Foto gemacht ;-))???

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 31 Mei 2015 - 10:58

Hennie Van Gerwen:

Er is ons een mooie dag beloofd, maar voorlopig is daar nog niets van te merken. Volop tijd dus om die foto's van Corrie en René te bekijken. Het is een mooie foto van die grote beer met zijn jonkies. En die andere ook. Ga vooral zo door, dan kunnen wij met jullie meegenieten en ook nog veel leren.

• 31 Mei 2015 - 23:01

Dietmar Und Ursula :

Hallo ihr Lieben,
    wir haben heute die Flasche L'Esprit d'Helmond geöffnet und auf euch angestoßen.
    Weiterhin eine gute und spannende Reise.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula