dag 3 - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

30 Mei 2015 | Verenigde Staten, Denali

Vandaag gaan wij een tour door Denali N.P. maken.
Deze excursie moesten wij al in Nederland boeken omdat hier veel vraag naar is en een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is.
Dus vanmorgen weer vroeg opstaan want de tour begon om 08.00 uur en duurt totaal 6.30 uur.
Je mag niet op eigen houtje hier rondrijden want het is een zeer beschermd gebied en als je je niet aan de regels houdt wordt je zeer zwaar gestraft.
De buschauffeur was tevens onze gids en had veel verstand van zaken.
Denali park is een park waar het ecosysteem nog is zoals het bestond toen de mens daar nog nooit geweest was.
Hier zitten veel grizzlyberen, dall cheep, grote elanden, wolven, lynxen en nog meer wild.
Het weer was weer geweldig mooi en gelukkig hadden wij geen last van de muggen en black flies, waarschijnlijk is het daar nog te vroeg in het seizoen voor deze plaaggeesten.
Nadat wij uren gereden hadden en ontzettend genoten van het prachtige woeste landschap met hoge bergen met sneeuw, toendra, gletsjerrivieren en nog meer van dat moois zagen wij op een gegeven moment een auto en een bus stilstaan.
Toen wij dichterbij kwamen zagen wij waarom zij daar stonden.
Vlak langs de kant van de weg kwam een moeder grizzly met 3 kleintjes uit het struikgewas gekropen en was op haar gemak aan het eten terwijl de jonkies rond moeder liepen en wat aan het spelen waren.
Het enige geluid wat je hoorde was het geklik van fototoestellen want iedereen was sprakeloos, zo mooi, zo`n groot wild dier vlak bij.
Later zagen wij nog “dall sheep”deze zijn typerend voor dit gebied.
Het was dus weer genieten geblazen.
Morgen vertrekken wij naar Fairbanks.

• 30 Mei 2015 - 09:40

Hennie Van Gerwen:

Dan waren jullie op het goede moment op de juiste plaats. Ik hoop dat jullie nog meer geluk hebben deze reis en nog vel meer mooie dingen zien en meemaken.

• 30 Mei 2015 - 17:43

Dietmar Und Ursula:

Das ging ja schnell mit den Bären! Leider stimmt etwas nicht mit den Bildern. Beim Klicken kommt ein Fehler. Alles Gute für die Weiterfahrt nach Fairbanks. In Vorbereitung auf Kanada haben wir uns im Supermarkt Heidelbeeren aus Kanada besorgt, die wir gerade genießen.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 30 Mei 2015 - 20:27

Ine En Johan:

Hallo dat jullie de beer en de baby's hebben gezien.
    We hopen dat jullie nog meer dieren tegen komen.
    Maar dat gaat wel lukken.
    Gr.Johan en ine

• 30 Mei 2015 - 20:35

Marijke En Jack:

Hallo corrie en René,
    Prachtige natuur, zeer apart genieten is dat. Wij zijn benieuwd naar de foto's ed.
    Wij zijn naar de Plaine de la Crau geweest, een steppengebied ten oosten van de camargue.
    Geen groot wild, wel bijeneter en hop en roodpootvalk en storm zodat je bijna omwaait.
    Geniet van de uitzonderlijke natuur en voorzichtig blijven, ge weet nooit met die beren.
    Groeten Marijke en jack