dag 9 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 9

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Skagway

Vandaag zijn wij van Whitehorse naar Skagway gereden, een afstand van 175 kilometer, dus een rustige dag.
Onderweg hebben wij o.a. Emerald Lake bezocht, een meer met felgroen water en blauwe vlakken erin.
Omdat het vandaag grijs en nat was kwamen de kleuren niet zo mooi uit, maar ja je kan niet alles hebben.
Ook kwamen wij bij Carcross (eigenlijk heet het Caribou Crossing) waar vroeger enorme hoeveelheden kariboe’s overstaken van Lake Bennett naar het Nares Lake.
Vlakbij ligt de kleinste woestijn van de wereld, namelijk Carcross Desert met een oppervlakte van 1 vierkante mijl.
Het ziet er net zo uit als de Loonse en Drunense duinen, het stelt niet zoveel voor maar het moet een naam hebben.
Wij zijn ook weer de grens met de VS overgestoken en dat houdt in dat de klok weer een uur teruggezet moest worden en wij weer in mijlen en fahrenheit moeten denken, het houdt de mensen bezig.
We zitten nu in Skagway, een haven waar veel cruise schepen komen aanleggen, vandaag liggen er ook weer 3 en het seizoen moet nog beginnen.
Van hieruit gaan de mensen van de schepen een paar dagen met de bus naar Whitehorse en Dawson City.
We hebben vandaag voor de eerste keer regen en de temperatuur is nu ongeveer 15 a 16 graden, wat normaal is inclusief de regen, maar afgelopen week was het een stuk warmer.
Zo was het in Dawson City ’s avonds om half 11 nog heerlijk warm en zonnig en kon men nog lekker op een terras zitten.
Het wordt hier namelijk ‘s nachts niet donker maar gelukkig hebben ze goede verduisteringsgordijnen zodat je toch goed kan slapen.
Wij zijn voor de komende 2 nachten op een leuk B&B adres in Skagway.
Voor dadelijk weer een restaurant zoeken en dan komt alles weer goed.
That’s all for now, Folks.
See you tomorrow!!!!!!!!!!!!!!

p.s. Omdat wij gisteren nog geen e-mail hadden komt dit bericht een dag later.

Wij hadden graag een foto van de Cinnemon Roll over willen sturen maar door onbekende oorzaak lukt dit niet.

• 06 Juni 2015 - 01:19

Dietmar Und Ursula:

Welcome back to the US!!!
    Wir wünschen euch, dass das Wetter wieder besser wird.
    Eure Wüstensammlung wird immer größer, jetzt habt ihr neben der Ältesten (Namib) auch noch die Carcross Wüste als die Kleinste. Respekt!
    Wir freuen uns auf den nächsten Bericht.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 09 Juni 2015 - 21:02

Inez:

Zo dat zijn vele mijlen die jullie reizen, nu weer in de USA, wereldreizigers!!!
    Lijkt me zo raar dat het niet donker wordt, gelukkig dat ze van die gordijnen hebben, je slaap heb je wel nodig toch ?!
    Ben benieuwd hoe jullie thuis komen, helemaal afgepeigerd of toch ontspannen.
    We zullen het niet zien omdat we in Frankrijk zijn, maar horen het daarna wel.
    De helft van jullie reis zit er nu wel op, jullie hebben al zoveel gezien, zal weer een mooi fotoalbum worden tzt.
    Geniet ze weer morgen, we zijn weer benieuwd!!

vele groeten, de buurtjes