dag 8 - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 8

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

04 Juni 2015 | Canada, Whitehorse

We hebben Dawson City verlaten en zijn via de Klondike Hwy. aangekomen in Whitehorse.
Dit was onze langste rit wat kilometers betreft, namelijk 530 kilometer.
Het was vandaag zwaar bewolkt toen wij vertrokken en vooral in het begin hebben wij een paar fikse regenbuien gehad.
Dit was de eerste echte regen tijdens onze reis maar later klaarde het op en de temperatuur is prima.
Het enige vermeldenswaardig onderweg was een uitzicht over de Yukon rivier waar 5 stromen gevormd worden.
Dit was een groot obstakel voor de goudzoekers die over de Yukon rivier op weg waren naar Dawson City.
Er zijn hier dan ook veel gelukzoekers verdronken.
Het landschap was weer indrukwekkend, onbewoond en niks dan wildernis.
In Breaburn hebben wij genoten van een lokale lekkernij, namelijk Cinnamon Rolls, met zegt de grootste ter wereld, en ze waren groot want wij konden maar de helft van één zo`n Roll op.
De rest hebben wij meegenomen voor morgen.
Whitehorse is de grootste stad van de Yukon en uitval basis voor deze provincie.
Dadelijk even gaan kijken en daarna lekker gaan eten.
Graag willen wij Ria en Huub een fijne vakantie wensen op Kreta en Karin en Harrie een goede vakantie met hopelijk veel goed weer in België.
Nu wij in Canada rondrijden merk je het verschil met de VS.
Hier worden geen mijlen gebruikt maar kilometers en ook temperatuur wordt aangegeven in Celsius en niet in fahrenheit.
En het is hier in Canada 1 uur later dan in de VS.
De brandstof voor de auto is goedkoop, nog geen euro per liter. (zouden ze bij ons ook moeten doen)
Het dier op de foto van een paar dagen geleden is een bergmarmot en geen bever.

• 04 Juni 2015 - 16:34

Huub En Ria:

Wederom een mooi verslag.
    Wij doen het wel met andere "Rolls". Komen vanzelf op Kreta, haha....

Vannacht vertrekken we richting Weeze waar we om 06.30 uur de lucht ingaan. Tja...wel vroeg, maar vakantie is vakantie.

En jullie....geen gekke fratsen uithalen. We houden jullie ook vanaf ons vakantieadres in de gaten.

Fijne reis verder en wij gaan er ook iets van maken.

Doei en kuskes van ons.

• 04 Juni 2015 - 21:32

Karin:

Hoi hoi reizigers. Moest even kijken wat die rols waren, maar heb even gegoocheld. Een heel andere wereld tussen die goudzoekers. Mooie natuur zien we op de foto's. Nog een mooie reis samen en als het lukt dan laten we nog iets horen op onze vakantie. Groetjes en dikke knuffel. Harrie en Karin. Xx

• 04 Juni 2015 - 23:00

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr beiden,

der Regen hatte sicher den Vorteil, dass das Wohnmobil mal wieder richtig gewaschen wurde!
    Bitte auch für uns eine Mega-Rolle einpacken. Für leckere Nachspeisen sind wir immer zu haben.

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar

• 05 Juni 2015 - 16:12

Tonnie En Hans:

Hallo globetrotters,
    het is duidelijk, dat afstanden maar een relatief begrip is en maar net wat je gewend bent want 100 KM. is voor jullie wat voor ons Nederlanders een ritje Helmond - Eindhoven is. Wonen daar ook nog van oorsprong indiaanse volken en/of verdwaalde ex Vietnamveteranen ?
    een goede reis verder in het wilde westen.
    groetjes

• 07 Juni 2015 - 10:13

Josée:

Hoi Corrie en Rene.

Ik heb al eerder een poging gedaan om te reageren. Ik ben nu even thuis (zijn met de caravan weg)
    Wat een mooie reis hebben jullie tot nu toe. Monique en de jongens zijn ook weer terug naar Canada.
    Ze hebben het hier erg naar de zin gehad en mooi weer.
    Een hele fijne tijd nog en onze hartelijke groeten.
    Jan en Josée.

• 09 Juni 2015 - 20:54

Inez:

Hallo lieve buurtjes,

Wat een prachtige natuurfoto, das genieten en ook die lekkere roll mag er wezen, kilootje erbij haha!!
    Wij zijn lekker naar zee geweest, even vooraf genieten en dan zondag naar La France.
    Alles goed hier. De tuin is erg droog, te weinig regen, zal morgen even sproeien.
    geniet er morgen maar weer van en op tijd rust en een hapje en drankje.

Grtjs Ad en Inez