dag 1 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 1

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

28 Mei 2015 | Verenigde Staten, Anchorage

Verslag dag 1.

Hallo lieve mensen,

Ons eerste bericht uit Anchorage-Alaska.
Het is hier nu 20.22 uur plaatselijke tijd, dat wil zeggen, 06.22 uur Nederlandse tijd de volgende dag.
Wij hebben er vandaag dus bijna 23 uur opzitten, en dat voel je wel.
Vanmiddag zijn wij om 14.00 uur uit Amsterdam vertrokken, en na een vlucht van ruim 3 uur waren wij in Reykjavik. Tijdsverschil hier is 2 uur.
Na een tussenstop van 2 uur zijn wij om 17.10 uur uit Reykjavik vertrokken op weg naar Anchorage, en deze vlucht duurde bijna 7 uur. Tijdsverschil in Alaska met Nederland is 10 uur.
Wij hebben een prima vlucht gehad, en vooral boven Groenland was het genieten geblazen, een strak blauwe lucht met een fantastisch uitzicht op een geweldig mooi sneeuw- en ijslandschap.

Ook de aankomst boven Alaska was geweldig, met veel afgebroken ijsschotsen in zee, een prachtig gezicht.
Wij zijn nog langs de hoogste berg van Amerika gevlogen, Mount Mckinley, een indrukwekkend bergmassief.

Nadat wij ingecheckt hebben in het eerste hotel, zijn wij na een rustperiode gaan eten in een Alaskaanse pub. Best gezellig en een hoop volk binnen.
Zo meteen gaan wij slapen, zodat wij morgen met frisse moed aan onze rondreis kunnen gaan beginnen.
De eerste foto’s worden bijgevoegd.

Groetjes en tot morgen.

• 28 Mei 2015 - 07:28

Dietmar Und Ursula:

Schön, dass ihr gut angekommen seid.
    Erholt euch gut vom Flug und dann ab ins Abenteuer.

Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 28 Mei 2015 - 08:17

Hedwig En Niek:

Hé luitjes,
    zoals je het beschrijft is de reis een fluitje van een cent, maar zoveel uren in een vliegtuig gaat je toch niet in je koude kleren zitten. Rust maar goed uit, want ik verwacht dat jullie je energie meer dan nodig gaan hebben. We zijn na ons avontuur van vorig jaar "jaloers" op jullie. Geniet van alles wat je ziet en vergeet de honing niet!!!
    Veel plezier en maak maar gewoon teveel foto's. Wij genieten met jullie mee.

Groetjes

Hedwig en Niek

• 28 Mei 2015 - 11:26

Truike Hegen:

Hallo Corrie en Renè,
    nadat ik weer eens een keer vergeten ben jullie een fijne vakantie te wensen doe ik dat bij deze.
    Het begin is gemaakt, en ik verheug me al op de interresante reisberichten en foto`s.
    Veel plezier xxx xxx
    Grtjs.... Truike

• 28 Mei 2015 - 12:06

Ine En Johan:

Hoi corrie en renee.
    Wat een onderneming en tijd verschil.
    Geniet en rust even uit.
    Wij hopen op een mooi reisverslag maar dat gaat lukken bij jullie.
    Gr. Van ons

• 28 Mei 2015 - 12:23

Harrie En Karin:

Het begin klinkt al goed, hopelijk de rest ook.
    groetjes Harrie en Karn

• 29 Mei 2015 - 11:15

Ad En Inez:

Wat fijn dat jullie goed gearriveerd zijn en na zo'n indrukwekkende reis! Slaap ze en op naar morgen.