dag 16 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 16 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 16

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

04 Juni 2014 | Botswana, Kasane

Vandaag weer een hoogtepunt in onze reis: een bezoek aan de Victoria Watervallen in Zimbabwe.
Om 08.15 uur werden wij opgehaald door een taxibusje, en nadat wij in een andere lodge nog 2 andere mensen opgehaald hadden, werden wij naar de grens tussen Botswana en Zimbabwe gebracht, waar wij opgewacht werden door een gids, die ons tijdens deze dag in Zimbabwe zou begeleiden.
Eerst alle douane formaliteiten afgewikkeld, dat ging redelijk snel, ongeveer 15 minuten, gingen wij op weg naar de watervallen.
En dan sta je daar, bij een van de 7 natuur wereldwonderen.
Eerst sta je even stil bij Dr. Livingstone, de ontdekker van de watervallen.
In de verte zie je al de damp van het opspattende water van de watervallen.
De gids gaf eerst wat uitleg en ook gaf hij poncho`s, want op sommige plaatsen wordt je echt zeiknat van het opspattende water, maar wat een imposant gezicht. !!
Die neerstortende watermassa, ongelofelijk zoveel water, dat is bijna niet te filmen.
En je kan zowat helemaal langs die watervallen lopen, alleen op sommige plaatsen zie je niks door de mist, die er hangt.
Uiteindelijk kom je bij de beroemde brug over de Zambezirivier, en heb je het van de grond af wel gezien.
En toen kwam het eigenlijke hoogtepunt, want we hadden een helikoptervlucht geboekt.
Vanuit de helikopter heb je zo`n ongelofelijk mooi uitzicht, en de piloot liet ons van alle kanten deze watervallen en het stroomgebied zien, in een woord GEWELDIG!
Dit was ook weer een dag om nooit te vergeten.

• 04 Juni 2014 - 20:11

Karin En Harrie:

Mooi hoor de watervallen.

• 04 Juni 2014 - 22:17

Hannie:

Echt supermooi!!!

• 05 Juni 2014 - 09:26

Dymphe:

Wat moet je jezelf klein voelen bij die watervallen.
    Dat je als een gewoon helmonds mens dit mag meemaken.

Wat een geweldige reis hebben jullie.
    gr. Dymphe

• 05 Juni 2014 - 10:41

Hans V.d Zanden:

Het lijkt ons een zeer boeiende en avontuurlijke reis en ervaring. Zo'n waterval is toch echt wel wat meer dan een stuw in de bakelse Aa. Nog veel reisgenot. Gr Tonnie & Hansi