dag 22 - Reisverslag uit Maun, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 22 - Reisverslag uit Maun, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 22

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

12 Juni 2014 | Botswana, Maun

Afgelopen nacht hebben wij heerlijk geslapen want de hippo’s waren erg rustig, alleen om 2 uur vannacht waren er een paar leeuwen herrie aan het maken en nadien de bavianen.
Na het ontbijt zijn wij met de boot een eind gaan varen en op een van de eilanden een 2 uur durende wandeling gemaakt onder begeleiding van de ranger.
Impala’s en apen volop en op een gegeven moment zagen wij een hippo van het water het land op gaan, de eerste die wij in volle glorie zagen.
De katachtigen hebben wij niet gezien wel de sporen ervan.
Na deze tocht hebben wij geluncht en tegen half drie weer de boot in op weg naar het “vliegveld”.
Einde van ons Okavango avontuur.
De vlucht was met een iets groter vliegtuigje want hier konden in totaal 7 personen mee, dus eigenlijk een soort van jumbojet, daarom vlogen wij ook hoger dan op de heenweg nl. op 4.000 voet.
René mocht naast de piloot zitten als hij overal van af zou blijven, wat hij ook heeft gedaan.
Aangekomen op de luchthaven van Maun was men op de hoogte waar wij naar toe zouden gaan en na enige minuten kwam de auto voorgereden.
Wij zitten nu in een andere lodge als die we 3 nachten geleden hadden in Maun, want die kregen wij niet geboekt in Nederland voor deze nacht.
De afspraak was dat de auto en onze verdere bagage hierna toe gebracht zouden worden.
Maar helaas nu is het 17.30 uur en wij hebben nog niets gezien en men is nu aan het proberen contact op te nemen met onze vorige lodge hier en te vragen wat er eigenlijk nu gaat gebeuren.
Wij zijn benieuwd!
Na wat telefonisch contact zou men de auto binnen 1 uur hier neer komen zetten.
En jawel, om 19.00 uur kwamen 3 personen van de vorige lodge binnen om te vertellen dat ze de auto bij zich hadden.
Wij waren erg blij want anders zit je toch met een probleem, geen vervoer en je mist toch wat kleding.
Maar alles komt goed!!, ook nu weer.
Vanavond hebben wij weer heerlijk gegeten tesamen met 2 zwitserse gasten en de manager van de lodge.
En na een kopje koffie/thee en een glas whiskey zijn wij naar onze “tent”gegaan met een bushbaby.
Dit is een warme kruik om de eventuele kou tegen de gaan, dus lekker in bed.