dag 11 - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 11

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

31 Mei 2014 | Namibië, Rundu

Vandaag zijn wij vanaf de oostelijke gate van Etosha vertrokken, via Grootfontein naar Rundu.
Totaal moesten wij meer dan 500 kilometer overbruggen om bij de volgende lodge te komen.
Het voordeel van deze route was dat het allemaal asfalt was en maximaal 120 km per uur mocht rijden, behalve als je een dorpje door kwam moest je terug naar 80 km.
Na Grootfontein zie je dat je hier in een landbouwgebied bent en dat de mensen allemaal in een kraal wonen met rieten hutjes.
Over de weg lopen de runderen, geiten en de mensen, dus constant is het opletten.
In Grootfontein hebben wij de Hobameteoriet bezocht welke 50 ton weegt en 80.000 jaar geleden op aarde terecht is gekomen, men zegt dat dit de grootste meteoriet die op aarde gevallen is.
Volgens de documentatie (reisboek door de ANWB uitgegeven) is er bij het museum een grote baobabboom , maar niks te zien.
Gelukkig was er iemand aanwezig en die had de reisroute naar de boom voor passanten al klaar liggen, ongeveer 60 kilometer buiten de stad.
Wij de juiste afslag gepakt en na een gravel rondje van 55 kilometer kwamen wij weer op de weg uit en geen baobabboom te zien onderweg.
Op naar Rundu naar ons overnachtingsadres aan de rivier de Okavango.
De afslag naar onze lodge was een weg die vol met kuilen en grote gaten en diepe bandensporen zat.
Zelfs een stuk moesten wij via het “weiland”rijden omdat er volop water op de “weg”stond.
Als je hier overheen rijdt denk je Jezus waar komen wij toch terecht de weg is 3x niks wat zal de lodge zijn?
Na 4 kilometer hotsen en knotsen kwamen bij de lodge aan.
Een en al luxe, een bungalow aan het water met een terras erbij, geweldig!
Om kwart voor 4 kwamen wij hier aan en om 4 uur konden wij mee met een boottocht over de rivier.
Vlug naar de kamer lange broek aan insmeren tegen de muggen en op naar de boot.
Lekker relaxen op de boot en een visarend, leguanen en diverse vogels gezien onder het genot van een heerlijk glaasje witte wijn.
’s Avonds lekker buiten in de open lucht aan de rivier zitten dineren.
Welke verrassing heeft de dag van morgen weer in petto.

• 31 Mei 2014 - 17:04

Hannie:

Geweldige reis, Corrie en René, tot zo ver. Wat een grote hoeveelheid dieren jullie al hebben gezien, super!
    Hopelijk zijn jullie fit, want jullie zijn zeer actief !
    groetjes
    Hannie

• 31 Mei 2014 - 18:58

Ria:

Hoi luitjes.

We volgen jullie verslagen maar we missen de nikkertjes.
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Geniet er van!!!

• 31 Mei 2014 - 20:58

Ine En Johan:

Hoi corry en renee.
    Dit is geen vac. maar hard werken iedere morgen vroeg op.
    Maar wel geweldig al die dieren en de natuur.
    Gr. Ine en johan