dag 12 - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 12

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

31 Mei 2014 | Namibië, Rundu

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, rond 6.30 uur, en hebben eerst lekker ontbeten aan de rivier.
En wat zagen wij; de boot waarmee wij gisteren een tocht over de rivier hadden gemaakt, lag deels onder water, hij was gezonken.
Wat een geluk, dat ons dat gisteren niet is overkomen.
Afijn, wij zijn op weg gegaan naar onze volgende bestemming, de River Dance Lodge bij Divundu.
Eerst tanken in Rundu, want je moet altijd de tank vol hebben als je een stad verlaat, want je weet nooit wanneer de volgende benzinepomp komt.
Ook wordt geadviseerd om voldoende water bij je te hebben, want ook daarvoor kom je maar weinig winkels tegen.
We moesten vandaag maar een relatief korte afstand af leggen, ongeveer 175 km., dus dat viel mee, omdat het ook nog allemaal asfaltweg was.
Zodoende waren wij al om 11.00 uur bij onze nieuwe bestemming.
Deze lodge lag ook een kleine 6 km. van de doorgaande weg af, en het eerste stuk viel nog mee, want dat was gravelweg.
Het laatste stuk echter was weer een Parijs-Dakar route, en het was maar goed dat wij geen tegenliggers tegen kwamen, want dan had een van ons het hele stuk achteruit moeten rijden, want plaats om te passeren was er niet.
En de “weg” zat ook weer vol kuilen en gaten.
Na het inchecken werden wij naar onze lodge gebracht, in een woord geweldig.
We hebben een aparte slaapkamer met zitje en dan via buiten ga je naar een ruimte waar de douche, bad, wc en wastafels zijn.
Over de volle breedte een terras met stoelen, niet te filmen.
Je hebt hier 100% privacy er is zelfs geen hond die je ziet!
Vanmiddag hebben wij een heerlijke lunch voorgeschoteld gekregen en om half 4 hebben wij wederom een boottocht gemaakt op de rivier.
De hippo’s hebben zich ook laten zien maar waarschijnlijk was de stuurman een beetje huiverig voor deze dieren want hij ging er niet naar toe.
Een grote krokodil die veel herrie maakte zagen wij van dichtbij maar ook hier gaf hij op een gegeven moment wat gas bij om er weg te zijn.
Een stukje verder wel wat kleinere krokodillen die op een soort van eiland lagen te slapen.
Dat alles weer onder het genot van een snack en een lekker glaasje wijn.
Dadelijk weer lekker eten, deze dag weer versturen en morgen hebben wij helaas geen internet, volgens de info.

• 01 Juni 2014 - 00:03

Annie:

Hallo corrie en René. Wat genieten wij toch van jullie reisverslagen.
    Helemaal geweldig. En dan ook de foto's. .....mooi om te zien wat jullie zoal zien en René op de boot ontspannen met n heerlijk glas wijn En dat met zzo'n mooi uitzicht.
    Genieten.
    Liefs van ons

• 01 Juni 2014 - 10:16

Dymphe:

Zijn jullie nieren niet helemaal door elkaar geschud?

Wat een mooie reis hebben jullie nu. ik denk wel wat natuur betreft, tot nu toe het mooiste wat jullie hebben gezien.

Iedere dag kijk ik uit naar jullie reisverslagen.

liefs Dymphe

• 01 Juni 2014 - 11:05

Hennie Van Gerwen:

Het bad is leeg en het glas half vol. Ik neem aan dat beiden nog vol zijn gekomen. Het ziet er allemaal prachtig uit. Enjoy.

• 01 Juni 2014 - 11:35

Karin En Harrie:

ziet er allemaal geweldig uit.

Groetjes Karin

• 02 Juni 2014 - 15:14

Inez:

wat een verwennerij allemaal!! begrijp wel dat jullie deze reis wilden maken. Zijn jullie niet doodmoe iedere dag of krijg je hier juist energie van??? de helft zit erop voor jullie, maar nog veel om naar uit te kijken. geniet ze!!! Groetjes, ook van Ad, Inez