dag 2 - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

21 Mei 2014 | Namibië, Rehoboth

Vandaag hebben wij de vuurdoop gehad wat betreft de auto, maar ook wat gaan wij tegen komen?
vanaf Windhoek zijn wij op weg gegaan naar Sesriem, ten zuiden van Windhoek.
Het eerste stukje buiten Windhoek, 10 km, was nog geasfalteerd maar dan komt de gravelweg.
Even wennen maar zoals normaal gesproken het gezegde is, alles went, behalve een ??????????????
Een mooie route is ons geadviseerd door het gebergte waar ook de Spreetshoogte Pass wordt gepasseerd.
Hier geldt een stijgingspercentage van 23-25%, maar wij hebben geluk , want wij zijn van het hoger gelegen land afgekomen en gaan
Hierna hebben wij de plaats Solitaire bezocht.
richting kust, dus wij hadden dit alleen aan dalingspercentage.
Wel spannend, maar een prachtige route.
Boven op de pass een geweldig uitzicht, echt de moeite waard.Bekend van het boek van Ton van der Lee over zijn tijd in Solitaire, en inderdaad er zijn een benzinepomp, winkeltje, lodge en een bakkerij waar ook in het boek Moose de regie had.
Helaas, Moose is in januari 2014 overleden. Toch een emotioneel moment wanneer je het graf in de tuin ziet.
Na een kop koffie en thee op weg naar de eindbestemming van vandaag: Sossusvlei Lodge.
Een afstand van ongeveer 310 km, alleen onverharde weg.
Lekker op het terras een wit wijntje gedronken en genoten van een geweldig mooi uitzicht over de Namib.
En, dadelijk lekker eten, en genieten van een mooie sterrenhemel, want je hebt hier totaal geen lichtvervuiling.
Morgen vroeg eruit, want wij gaan de Namib in om de zonsopgang te bekijken en van het mooie landschap genieten. Dit doen wij o.l.v. een ranger.
Daarna gaan wij naar de Rostock Desert Lodge, een afstand van ongeveer 270 km.

Tot dan !!!

• 21 Mei 2014 - 22:55

Karin En Harrie:

wat een aparte boom !!!! Vannacht liggen jullie nog te schudden in bed.welterusten

• 22 Mei 2014 - 00:03

Hennie Van Gerwen:

Inderdaad een aparte boom. Zijn het nesten die er in hangen?
    Van mij hoor je nu 4 dagen niets meer want ik ga met Annie op minivakantie naar het Harzgebergte. We logeren in een wintersportplaats. Ik weet nog niet wat het stijgingspercentage daar zal zijn. We hebben daar ook geen moeite mee want we gaan met de bus. Veel plezier op jullie mooie reis.

• 22 Mei 2014 - 09:14

Dymphe:

Nu pas de 2e dag en al zo genieten.
    Hoe is het eten daar?
    Ga zo door en maak er een mooie reis van.
    Tot het volgende bericht.