dag 1 - Reisverslag uit Windhoek Noord, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Windhoek Noord, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 1

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

20 Mei 2014 | Namibië, Windhoek Noord

Vanmorgen zijn wij om 6 uur geland op de luchthaven van Windhoek, na een vlucht van 9 3/4 uur. De douane-afwikkeling duurde nogal lang want je hebt weleens het idee dat men voor de eerste keer een paspoort te zien krijgt. Deze manier van handelen zien wij wel vaker, dus gewoon netjes in de rij blijven staan. Het voordeel is wel dat als je er eenmaal door bent dat je bagage al op de band staat.
Hierna naar Europcar die de verhuur van de auto verzorgt. Diverse papieren moeten nog ondertekend worden en dan kan je hem in ontvangst nemen. Even checken of alles oké is en dan starten en wegrijden.
De eerste bochten is altijd weer wennen van zit ik aan de goede kant van de weg, want ze rijden hier links. Wij rijden zelf al jaren automaat maar hebben nu een handgeschakelde auto en de pook zit voor ons dus aan de verkeerde kant. Je moet met je linkerhand schakelen en dat duurt even voordat je eraan gewend bent. Van de luchthaven zijn wij naar Windhoek gereden waar wij een hotel hebben geboekt voor 1 nacht. Vanmiddag de stad bekeken, wat gegeten, en even lekker op bed gelegen want we waren toch een beetje moe. Vanavond op advies van de hoteleigenaar naar een Italiaans restaurant hier in de buurt gereden en daar lekker gegeten. Nu een kopje koffie/thee en misschien voor René een biertje en dan lekker gaan slapen want morgenvroeg gaan wij op tijd onze reis voortzetten. Wij rijden dan naar Sossusvlei waar de hoogste zandduinen ter wereld liggen. Dit moet een van de hoogtepunten van deze reis worden.
Niet elk hotel heeft Wifi maar als het er is zullen we er gebruik van maken.
Morgen wordt het een spannende tocht want we rijden veel over gravelwegen maar het schijnt de moeite waard te zijn. Of het zo is lezen jullie in het volgende verslag.
Groetjes en tot gauw,
Corrie en René

• 20 Mei 2014 - 21:52

Hannie:

Een flinke auto, maar dat moet ook wel voor de gravelwegen. In ieder geval is de reis goed begonnen , toch?
    Rijd voorzichtig, want schakelen met je linkerhand, nou, heftig, en dan ook nog links rijden!

gr Hannie

• 20 Mei 2014 - 23:09

Hedwig En Niek:

Hé luitjes,

Fijn dat alles goed is gegaan. Wat een bak van een auto, had je zoveel koffers mee??
    als je rechts wil schakelen moet je achterstevoren in die auto gaan zitten, dan lukt het wel. Kijk goed uit.
    tot morgen

groeten uit Hellimond en slaap lekker!!!

Hedwig en Niek

• 20 Mei 2014 - 23:39

Hennie Van Gerwen:

Ik hoop dat het gelukt is met dat biertje voor René en dat het goed smaakte. Die tip van Hedwig en Niek vind ik erg handig. Zo had ik het nog nooit bekeken. Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. have fun.

• 21 Mei 2014 - 11:18

Inez Cuypers:

Wat fijn, dat jullie goed aangekomen zijn, niet letterlijk natuurlijk, dat zal misschien na de vakantie zichtbaar zijn haha.
    Hoop dat het bier daar smaakt en rosebier Corrie, hebben ze dat niet??
    Geniet van jullie reis en benieuwd naar het volgende verslag!!
    Groetjes, Ad en Inez

• 21 Mei 2014 - 21:10

Karin En Harrie:

Wij hadden wel mee kunnen liften in zo'n bakbeest. Goeie reis....Groetjes Karin en ook Harrie

• 21 Mei 2014 - 21:59

Ine En Johan:

Corrie en renee.
    Wat leuk om jullie te volgen.
    Mooie verhalen wij genieten ervan.
    Benieuwd naar het volgend verhaal.
    Veel plezier ine en johan.