DAG 9 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu DAG 9 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

DAG 9

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

29 Mei 2014 | Namibië, Khorixas

Vanmorgen stonden wij om 5.00 uur bij de receptie te wachten op de ranger met zijn jeep en op eventuele andere passagiers maar niemand te bekennen.
Na een minuut op 10 gewacht te hebben zijn wij gaan kijken of er mensen rondliepen en er was al wat personeel wakker en die vertelde ons dat de drive pas om 5.30 zou starten!
Dat hadden ze ons dus wel mogen vertellen, grom grom grom.
Om half 6 vertrokken en na een half uur werd het licht en kon de rode lamp uit.
Het was uiteraard weer steenkoud en ondanks het feit dat wij ons goed ingepakt hadden verrekten wij van de kou.
Na een tijd rondgereden te hebben en springbokken, oryx etc., gespot hadden kwamen wij een p aar keer een neushoorn tegen maar erg spectaculair was het tot dat moment niet.
De ranger weet schijnbaar toch zijn plekjes en na een tijdje rijden zagen wij plotseling leeuwenkoppen.
Er lag een groep van 10 leeuwen lekker lui te doen en aangezien wij de enigste bezoekers op dat moment waren konden wij goed fotograferen en evt. filmen, wij stonden op de beste plaats.
Als je de meeste dieren wil spotten kan je het beste een jeep met ranger volgen want die weten de plaatsen, en dat gebeurde nu ook. Na een paar minuten stonden er een stuk of 5 auto’s met belangstellenden.
Nadat wij terug in de lodge waren zijn wij gauw gaan ontbijten en hebben een uurtje in de zon op zitten warmen.
Vervolgens hebben wij zelf de auto gepakt en gaan rondrijden en diverse waterholes bezocht.
In het begin van onze rit zagen wij niet ver van onze lodge een grote olifantenstier.
Deze beesten kunnen hier wel 3,5 tot 4 meter hoog worden, dit ligt aan de calcium die hier in de grond zit.
Op de terugweg zeiden wij tegen elkaar zou de stier wat dichterbij zijn gekomen?
En op de plek waar wij hem zagen is een waterhole en daar stond een jeep, bus en diverse auto’s.
Wij dus ook daar heen en jawel daar stond de heer in vol ornaat groot en sterk te wezen.
Een imponerend gezicht.
Op enig moment kwam er uit de bosjes nog zo’n exemplaar alleen een maat groter en die stond dit even af te kijken en dacht die jongeman daar moet ophoepelen.
Dus wat gebeurd er de grootste stier holt achter de andere aan en het leek op vechten aan te komen.
De twee zetten het op een lopen achter elkaar en kwamen angstaanjagend dicht na al die auto’s gehold.
René zat achter het stuur en vond het prachtig maar Corrie had zo iets van wegwezen en vlug.
De ranger startte ook de motor van de jeep dus het was best wel nodig.
Op een meter of 5 passeerden ze ons, wat een kolossen ,maar wel erg spannend.