dag 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 4

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

23 Mei 2014 | Namibië, Swakopmund

Eerst een foto van de rondavel waar wij vannacht in hebben geslapen, onder een muskietennet omdat het ’s nachts nog vochtig is en deze beestjes het geweldig vinden om zich te presenteren.
Na het ontbijt zijn wij de route gaan vervolgen naar Swakopmund via Walvis Baai. Onderweg 2 hele mooie passen bereden met grootse uitzichten. Hierna een weg die kaarsrecht is en meer dan 140 kilometer lang. Een weg waar je bij in slaap zou vallen en waar ook voor wordt gewaarschuwd.
Onderweg wel diverse dieren gezien zoals struisvogels, zebra’s en springbokken.
Ook zelfs een gier zat langs de kant van de weg, geweldig wat een groot exemplaar.
In Walvis Baai hebben wij een grote groep flamingo’s gezien en zelf dolfijnen en pelsrobben.
De weg van Walvis Baai naar Swakopmund gaat langs de kust maar je rijdt tevens op asfalt met om je heen allemaal zandduinen. Je hebt het idee dat je midden in de Sahara aan het rijden bent.
In Swakopmund hebben wij voor de komende 2 nachten hetzelfde adres.
Vanavond op advies van de eigenaar weer een goed restaurant bezocht, Oryx en Kudu steak per persoon 350 gram en daar betaal hier nog geen € 10,00 voor, Vanmiddag een pilsje gedronken en een half liter kost € 1,34, waar hebben wij het over.
Zo’n stuk vlees is uitaard voor Corrie teveel en laat zij de helft liggen. Je krijgt dan een doggy bag mee en dit kan gegeven worden aan de persoon buiten die je auto bewaakt voor € 0,35 voor de periode dat je aan het eten bent. De persoon is heel blij met dit eten en de restaurants geven dit ook als advies, voor ons heel extreem maar beter dan dat het in de container beland.

• 24 Mei 2014 - 10:15

Dymphe:

Geweldig om al die dieren van dichtbij te zien!