dag 6 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

26 Mei 2014 | Namibië, Khorixas

Van Swakopmund zijn wij naar Twijfelfontein gereden.
Een lange tocht en vooral de eerste 150 kilometer waren gruwelijk saai.
Pas nadat wij de stad Uis waren gepasseerd veranderde het landschap en werd het echt de moeite van het rijden waard.
Rond 2 uur zijn wij hier aangekomen en nadat wij onze bagage in onze lodge hadden gezet zijn wij om 3 uur met een ranger meegegaan in een open 4x4 truck.
Hoofdmoot van deze tocht was het vinden van de toch zeldzame woestijnolifanten.
Deze verschillen van de normale olifanten doordat zij veel kleinere slagtanden hebben en veel bredere poten zodat ze niet te vlug wegzakken in het losse zand.
Uiteindelijk vonden wij een kudde met zo’n 15 dieren, erg leuk om te zien.
Verder genoten van het prachtige landschap hier en van de uitleg van de ranger met name over de diverse planten en bomen.
Onderweg een stop gemaakt in een rivierbedding en genoten van een koud pilsje dat hij had meegenomen en de tocht werd afgesloten met een glaasje champagne bij de ondergaande zon.
Vandaag 330 kilometer gereden waarvan ruim 200 over graffel.
Vandaag kunnen wij niet internetten ,maar morgen gaan wij naar Vingerklip lodge en daar hebben ze weer internet.
Het advies van Nick om achterstevoren te gaan zitten ivm het schakelen, werkt niet want dan staan de spiegels weer verkeerd, het is ook altijd wat.
Het eten is overal subliem, wij komen helemaal niets te kort.
Foto’s van het interieur hebben wij niet gemaakt maar het is allemaal prima.

• 26 Mei 2014 - 22:44

Hedwig En Niek:

volgens mij heb je het niet helemaal begrepen; wanneer je achterstevoren in die auto gaat zitten moet je natuurlijk wel achteruit rijden, anders zie je toch niets. bovendien heb je dan je spiegels ook niet nodig.
    Alleen wordt sturen met je rug wel een dingetje, maar daar verzin je wel iets op, toch??
    Ik ben onder de indruk van wat je allemaal meemaakt, zo zie je maar dat een goede voorbereiding altijd vruchten afwerpt.
    Tot nog toe geniet ik elke dag met jullie mee. ( mag wel wat meer foto;'s doorsturen)

Groetjes en nog veel avonturen gewenst.

Hedwig en Niek