dag 21 - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 21 - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 21

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Homer

HELAAS, HELAAS, HELAAS !!!!!!!!!!!!!
Maar gelukkig voor ons, wij hebben de muskietenhoed niet hoeven te gebruiken, dus geen mooie foto van ons.
Wij zijn vandaag op berenexcursie gegaan.
Wij hadden gedacht dat wij met een watervliegtuig zouden gaan maar omdat wij van maatschappij moesten veranderen zijn wij met een klein vliegtuigje op het strand van het Katmai National Park geland.
De tocht er naar toe duurde 1.20 uur en het weer was weer grandioos.
Strak blauwe hemel en geen wind, dus geen gebump met het vliegtuigje.
Per groepje van 4 vlogen wij en de piloot was tevens onze gids.
Vooraf werd ons nog eens duidelijk verteld dat wij geen vis, vuurwapens, rookgerei, alcohol en spuitbussen mee mochten nemen.
Wij moesten ook in een rij lopen om zo min mogelijk op te vallen en wij kregen van die leuke lieslaarzen aan en dat loopt zo “gemakkelijk”.
Maar omdat wij in de nabijheid van beren op de knieën moesten zitten, om niet bedreigend over te komen, waren deze laarzen erg nodig want wij zaten soms over onze enkels in het water.
Ook moesten wij door riviertjes baggeren, het leek af en toe op wadlopen.
Wij zijn ruim 3 uur bezig geweest met beren spotten wat zeer indrukwekkend was.
Deze dieren zaten soms maar 25 meter bij ons vandaan.
Echt geweldig mooi.
Op de terugweg naar het vliegtuigje hadden wij even pauze om wat te eten en te drinken en toen kregen wij als toetje na een moederbeer met 2 jonge beren van 1 jaar oud te zien, die voorbij kwamen lopen op weg naar de kust om daar mosselen te zoeken.
Wij hebben enorm genoten van deze excursie, een mooie afsluiting van onze reis door Alaska en Yukon (Canada).
Morgen gaan wij weer naar Anchorage en de dag daarna vliegen wij via IJsland weer naar Amsterdam waar wij vrijdag hopen te arriveren.
Als er morgen niets bijzonders te zien is, is dit ons laatste reisverslag.
Wij willen iedereen bedanken voor de leuke reacties en interesse en hopen jullie weer gauw te ontmoeten.
Vele groetjes uit een zeer zonnig en warm Homer (Alaska).

• 17 Juni 2015 - 07:50

Dietmar Und Ursula:

W A S, schon wieder alles vorbei!? Ihr bekommt von uns eine Verlängerung genehmigt. Es war schön euch auf der Reise zu begleiten und das fehlende Foto vom Mückenhut verzeihen wir euch auch!!!
    Vielleicht findet der Hut ja einen Ehrenplatz in der Toilette?
    Das Bild mit den Überkniestiefeln ist ja auch nicht schlecht. Mal sehen, ob wir solche Stiefel bei unserem Besuch im September in Amsterdam finden???
    Für die Rückreise alles Gute und viel Spaß bei den Nacharbeiten der Reise. Wir freuen uns auf die Filme....

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 17 Juni 2015 - 08:19

Huub En Ria:

Hallo luitjes.

Leuk allemaal daar, dat berengespuis. Het zijn toch enorme dieren waar je dichtbij bent. En mazzel dat het weer erg mee zat. Mooie strak blauwe lucht levert extra mooie plaatjes op.

Geniet er nog even van en voor vrijdag een hele goede terugvlucht.

Groetjes,
    Huub en Ria

P.s. Denk aan de foto voor de Kerstkaart!!!!!

• 17 Juni 2015 - 08:19

Huub En Ria:

Hallo luitjes.

Geniet er nog even van en voor vrijdag een hele goede terugvlucht.

Groetjes,
    Huub en Ria

P.s. Denk aan de foto voor de Kerstkaart!!!!!

• 17 Juni 2015 - 17:53

Marijke En Jack:

Hallo Corrie en René,
    Dit is op de laatste excursiedag toch wel een van dehoogtepunten van jullie prachtige reis.
    En nu zie je ook hoe snel alles gaat, te snel.
    Prettige terugreis toegewenst en we zien jullie vrijdag.

• 17 Juni 2015 - 17:56

Marijke En Jack:

We zagen die charmante lieslaarzen nu pas. Ik zou ze meenemen, je weet maar nooit waar je allemaal nog naar toe gaat.
    Groeten Marijke en Jack

• 17 Juni 2015 - 23:34

Hennie Van Gerwen:

De kerstkaart zit hier al bij. De hoeden hadden prima bij de broeken gepast. Erg flatteus.
    De beren staan ook goed op de foto's. Het is fijn dat jullie alles gezien hebben waar je zo ver voor gereisd hebt. Geniet nog even en dan naar huis. Daar gaan jullie weer verder met genieten als je de foto's moet uitzoeken. Goede terugreis.

• 18 Juni 2015 - 21:07

Hannie En Heinz:

Leuk en leerzaam om jullie belevenissen te mogen lezen!
    I.v.m. de grote drukte van de laatste weken niet vaak gereageerd maar wel gelezen!
    Goede reis naar huis!
    groetjes van ons.

• 19 Juni 2015 - 07:39

Dietmar Und Ursula :

Liebe Corrie, lieber René,

wir hoffen, dass ihr einen guten Rückflug hattet und ihr euch schnell wieder vom Jetlag erholt!
    Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula i