dag 19 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 19

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

15 Juni 2015 | Verenigde Staten, Anchorage

Vandaag hebben wij vanuit Seward een boottocht gemaakt door Kenai Fjords National Park.
Deze cruise duurde 6 uur waarin wij 160 mijl afgelegd hebben.
Onder een stralende zon en een lekkere temperatuur zijn wij eerst naar de Aialik Glacier gevaren en daarna naar de Holgate Glacier.
Onderweg zie je natuurlijk het een en ander aan wildlife.
Als eerste zagen wij twee bultrugwalvissen, deze kunnen tot 41.000 kg wegen en met een lengte van maximaal 17 meter.
Ook de Steller Sea Lion en de zeeotter waren weer van de partij.
Op een gegeven moment zagen wij ook de vrij zeldzame Harbor Seal en dat was volgens de kapitein een gelukje.
Aan vogels zijn wij de Bold Eagle tegengekomen en waar wij vooral naar uitkeken waren de papegaaiduikers.
En jawel, we hebben ze kunnen vastleggen.
Uiteraard vlogen er ook nog andere soorten rond waarvan wij de Nederlandse naam op dit moment niet weten, maar dit zoeken wij nog wel een keer op.
Jammer genoeg was het weekend en daarom ontbraken de Orca’s.
Misschien hebben wij nog een kans om deze te zien in Homer, bij onze volgende excursie.
In Homer kan het zijn dat wij de muskietenhoeden moeten dragen, want tot nog toe hebben wij geen last van muggen gehad.
Waarschijnlijk komt dit omdat wij nog vroeg in het seizoen zitten, dus heb geduld met de foto!!!!!!!!
Groetjes.

• 15 Juni 2015 - 07:41

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr Beiden,

wieder mal ein ereignisreicher Tag. Wir sind auf die Tierbilder gespannt und mit dem Orca wird es sicher auch noch klappen! Ansonsten ist es nicht einfach geduldig zu Hause zu sitzen und auf "das Foto" zu warten! Im Notfall kann ich ja noch eines mit Photoshop basteln ;-)

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 15 Juni 2015 - 20:11

Hennie Van Gerwen:

Waarom zie je in het weekend geen Orca's?