dag 6 - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

02 Juni 2015 | Canada, Dawson City

Wij zijn nu in Canada, in de stad Dawson City.

Vanmorgen zijn wij vertrokken uit Tok, nadat wij even een garage moesten bezoeken, omdat
een koplamp niet brandde.
Nadat dit was gerepareerd, zijn wij vertrokken voor een tocht van ongeveer 330 km.
Onderweg gingen wij via de “Top of the World Highway”, een weg die pas weer sinds half mei is vrijgegeven, omdat deze weg tijdens de winterperiode is afgesloten voor alle verkeer.
Veel autoverhuurbedrijven verbieden de huurders van auto`s deze weg te nemen, en je bent dan ook niet verzekerd tegen schade aan de auto, maar de touroperators adviseren deze weg toch, omdat het een uniek landschap is waar je doorheen rijdt, en als je voorzichtig rijdt, en niet te hard, dan kan er weinig gebeuren, ook omdat er zo weinig verkeer is.
Dus wij hebben deze route ook genomen, en het is inderdaad de moeite waard.
Het gebied waar je doorheen rijdt, staat bekend als het Fortymile mijnbouw gebied.
Je zit hier midden in het “Goldrush” gebied, alles is privégebied, en waag het niet om te stoppen bij een riviertje om te zoeken naar goud, want als men je daarmee bezig ziet , dan kan je dat duur komen te staan.
Onderweg rijd je ook door het gehucht Chicken, met slechts 21 inwoners, en ook hier draait alles om het goud zoeken. Het stelt verder weinig voor, maar wel leuk om te zien.
Onderweg kan men goed zien wat in totaal 707 bosbranden, die hier in 2004 gewoed hebben, aan schade hebben aangericht.
Op deze weg passeert men ook de grens met Canada, en moet de klok een uur vooruit gezet worden.

We gaan straks alvast een beetje sfeer proeven in Dawson City, want dit was zowat het hart van de “Goldrush”, de stad ligt aan de Klondike Rivier, en direct achter de stad kan men nog de claims zien uit de tijd van de goudzoekers.

We hebben hier alleen WIFI in de lounge van het hotel, dus we zijn maar beperkt bereikbaar.

Groetjes en tot het volgende verslag.

• 02 Juni 2015 - 07:30

Dietmar Und Ursula:

Hallo ihr beiden,

euer Reisebericht ist besser als jedes Frühstücksfernsehen. Sofort ist man in einer anderen Welt!
    Auch das Foto, das Corrie von René gemacht hat ist wunderschön. Man sieht jedes Barthaar ;-)
    Wir sind gespannt, wie es in Kanada weitergeht!!!

Viele Grüße aus Duitsland
    Dietmar und Ursula

• 02 Juni 2015 - 09:01

Annie En Anton:

Wij zijn het met Dietmar en Ursula eens wat betreft "de krant bij het ontbijt".
    Wij lezen nu tijdens ons ontbijt wat jullie allemaal weer beleeft en gezien hebben.
    Het is n fijne start van de dag.
    Wij genieten met jullie mee.

liefs van ons{~

• 02 Juni 2015 - 11:40

Inez:

Wat een prachtige foto's!! Is dat een bever of....??? noemen ze dat daar anders?
    Jullie durven zeg, zomaar op zo'n route.
    Als je je nog bedenkt neem dan een klontje goud voor me mee haha, kan ik ook op reis!!
    Ik geniet van jullie reisverslagen en ben zo ook een beetje op vakantie.
    Het weer wordt hier goed, dus ook genieten.

Benieuwd wat canada jullie te bieden heeft.
    geniet ervan en tot morgen!!

Lieve groet ook van Ad,
    Inez

• 02 Juni 2015 - 11:54

Marijke En Jack:

hallo corrie en René.
    Ik zou toch even gaan goudzoeken. Je weet maar nooit of je een klomp goud vind.
    Mooie natuur is altijd top.
    Wij hebben ook niet altijd WiFi, op zijn Frans, zo nu en dan wel zo nu en dan niet.
    Groeten Marijke en Jack

• 02 Juni 2015 - 18:20

Karin:

mooi allemaal, flinke kilometers maken en ondertussen genieten maar.
    Groetjes Karin en Harrie