dag 20 - Reisverslag uit Maun, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 20 - Reisverslag uit Maun, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 20

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

12 Juni 2014 | Botswana, Maun

Vanmorgen na het ontbijt hebben wij de helft van onze bagage en de auto achtergelaten bij de receptie van de lodge.
Voor de komende 2 overnachtingen hebben wij niet 2 volle tassen nodig en omdat wij met een klein vliegtuigje gaan vliegen mag ook maximaal 20 kg per persoon meegenomen worden, wat voor ons al meer dan genoeg is.
Wij werden mooi op tijd naar het vliegveld gereden en van daar zijn wij naar onze bestemming gevlogen, de Moremi Lodge midden in de Okavango Delta.
Wij waren de enige gasten aan boord, dus wel een VIP behandeling was dit.
Boven de Okavango Delta was het geweldig .
Wij vlogen op een hoogt van ca. 240 meter, en na 15 minuten gingen we weer landen op een zanderig vliegveldje, midden in de bush.
Wij werden opgehaald door 2 personen en na een stukje gewandeld te hebben gingen wij met een boot verder op weg naar de lodge.
Na wat uitleg over de gang van zaken hier, werden wij naar onze accommodatie gebracht en konden we even acclimatiseren.
Het gaat hier namelijk zo dat wanneer het donker is wij niet alleen van de accommodatie naar het restaurant mogen gaan omdat er mogelijk wilde dieren rondlopen in de lodge.
Dit omdat er geen hekken om deze lodge staan.
Dus altijd met een ranger van en naar de accommodatie.
Het kan zomaar zijn dat er olifanten of hippo’s naast onze tent staan.
Onze douche is buiten de tent in de open lucht en na het douchen, moet je alles weer mee naar binnen nemen omdat anders de bavianen alles weghalen.
Uiteraard moeten wij ook opletten voor slangen.
Best gezellig hé.
Om 11.30 hebben wij al de lunch, lekker met een glaasje wijn en om 15.00 uur hebben wij een high tea en daarna een game drive per motorboot.
Vanmiddag hebben wij een boottocht gemaakt tussen de papyruseilandjes door op zoek naar wild. Wij hebben nijlpaarden, olifanten en giraffen gezien, geweldig.
Dadelijk lekker gaan eten een glaasje wijn en weer op tijd slapen gaan.
De deuren op slot doen zodat de bavianen niet naar binnen kunnen om het een en ander mee te nemen of te slopen.
Van hieruit kunnen wij niet internetten, het is er wel maar wordt alleen gebruikt door de lodge zelf voor camaliteiten en boekingen.
Alles is hier inclusief en men heeft zelfs wiskey aan boord dus René ook weer helemaal happy.