dag 19 - Reisverslag uit Maun, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Maun, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 19

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

07 Juni 2014 | Botswana, Maun

Nata was heel boeiend, lekker eten en ’s avonds bij een groot kampvuur en uiteraard een goed glas wijn gezellig met mensen uit allerlei landen praten en naar de olifanten te kijken die op een paar meter afstand komen drinken.
Vandaag hebben wij onze koude omgeving van Nata verlaten en zijn naar Maun gereden.
Gisteren hebben wij geen douche kunnen nemen omdat er alleen koud water voorhanden was en het was al steenkoud, dus lekker stinken.
De temperatuur is hier in Maun wat aangenamer maar bij aankomst en na inchecken hebben wij eerst een heel warme douche genomen om op temperatuur te komen.
De lodge is weer prima, geen klagen.
Verder doen wij vandaag niet veel.
In eerste instantie moeten wij morgenochtend naar een andere lodge rijden om daar de auto neer te ztten en de overtallige bagage achter te laten omdat wij naar de Okavango delta gaan vliegen.
Dat is alrijd weer een crime om zo’n lodge te vinden maar nu hebben wij kunnen afspreken dat ze ons hiervandaan ophalen en de komende 2 dagen de auto en de overtollige bagage naar de andere lodge brengen.
We zijn benieuwd of het inderdaad 100% gaat lukken.
Zo te zien hebben wij in de Okavango delta ook internet dus de laptop gaat ook mee.
We zitten nu over de rivier te kijken naar mooie watervogels en af en toe steekt een hippo zijn kop boven water en er schijnen hier ook krokodillen te zijn waar wij voor worden gewaarschuwd, dus zwemmen in de rivier is er niet bij vandaag want dat is erg ongezond.
Er is natuurlijk wel een zwembad bij te lodge maar daar hebben wij geen zin in.
That’s all for today.

• 08 Juni 2014 - 00:00

Karin En Harrie:

Nog een laatste reactie van ons. Ja dan is een warme douche wel heerlijk. Ziet er allemaal interessant uit. Pas op voor de wilde dieren en geniet ervan. doeiiii xxx

• 09 Juni 2014 - 13:52

Inez:

Hallo Buurtjes,

Weer mooie reisbeschrijvingen en wat zullen jullie genieten.
    Hier is het bloedje heet en net hebben we een flinke onweersbui met heftige knal gehad in de buurt van de kerk.
    Goed voor de tuin en voor ons want het was niet te harden zo klam warm.
    Niet lekker een koude douche?? Met warm weer toch wel?!
    We zijn dadelijk benieuwd naar jullie prachtige foto's.
    Wij hopen zaterdag te vertrekken, maar eerst nog uitslagen afwachten na onderzoek woensdag.
    Dus misschien zien we elkaar nog net.
    Nog vele mooie dagen plezier,
    groetjes Ad en Inez

• 11 Juni 2014 - 21:34

Hennie Van Gerwen:

Een zwembad bij je lodge gaat op den duur vervelen, dat begrijp ik ook wel.
    Ik ben weer terug op het honk en heb er al weer een dag werken op zitten. Nog zo'n dag en dan is het al weer weekend.
    Ik ben benieuwdnaar jullie volgende verslag

• 11 Juni 2014 - 22:01

Marijke En Jack:

Hallo Corrie en René.
    Wij staan ook aan een meertje bij Orléans. Daar zitten beverratten en eenden met jongen die uit je hand komen eten, probeer dat ook eens met die olifanten maar denk aan je handen.
    Wij zijn eerlijk gezegd toch wel een beetje jaloers op jullie want wij moeten het met de foto's en de film doen en daar komen we vlug naar kijken.
    Nog veel plezier en goede reis,
    Marijke en Jack