dag 14 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 14

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

02 Juni 2014 | Botswana, Kasane

Vanmorgen hebben wij rond 8 uur onze lodge verlaten om op tijd aan de grens met Botswana te zijn.
Volgens de info die wij hebben kan het heel lang duren voordat alle formaliteiten zijn ingevuld en dat je verder kunt gaan.
Om het land uit te kunnen gaan had men 1 beambte die zowel het ingaande verkeer als het uitgaande verkeer registreerde, dus nadat de wachtenden voor binnenkomst Namibië waren afgehandeld waren wij aan de beurt.
De volgende stop houdt in dat je je autogegevens moet invullen en waar je naar toe gaat.
Hierna konden wij weer verder en kwamen bij een post aan waar verzocht werd de schoenen die je aan had en bij je hebt op een mat te vegen om geen schadelijke bacteriën het land in te brengen, dit ter bescherming van de veeteelt en de wilde dieren.
Dit hebben wij ook vaker meegemaakt, zelfs op Tenerife, nadat in Nederland varkenspest was geconstateerd.
De auto moest ook daar een bad rijden zodat de wielen ook ontsmet waren.
Als laatste hadden wij nog een post om Botswana in te komen waar onze passen werden gecontroleerd en wij een bedrag moesten betalen om met de gehuurde auto in Botswana te kunnen rijden, dit was ons bekend.
Hierna konden wij verder rijden en waren wij eindelijk in Botswana.
Langs de weg zagen wij een paar apen de bomen in klimmen, een groep olifanten die de weg overstaken (waar je uiteraard voor moet stoppen, en op gepaste afstand, en 3 hoornrafen.
Aangekomen in onze lodge rond het middaguur hebben wij besloten, omdat wij de sleutel nog niet kregen, om eerst onze reisbescheiden op te halen in een ander hotel voor het verblijf in Botswana.
Wij hebben goede uitleg gekregen en zijn van mening dat wij de komende lodges ook weer kunnen vinden.
Wij zitten met de lodge weer aan een rivier en ook hier zijn hippo’s, olifanten etc.
In de tuin van onze lodge lopen mangoesten en wilde zwijnen rond.
Ondanks dat wij hier in een tamelijk druk bevolkte streek zitten lopen de wilde olifanten hier rustig rond.
Hoe het een en ander zich met elkaar verhoudt weten wij niet.
De hippo’s die wij gisteravond niet hebben gezien hebben wij vannacht wel gehoord, ze kwamen rustig door het water langs de lodges gewandeld maar je kon ze niet zien want het is ’s avonds aardedonker met een prachtige sterrenhemel.
Langs deze weg willen wij Heinz ook feliciteren met zijn verjaardag die wij dit jaar niet vergeten zijn.
Van harte en nog vele gezonde jaren!!!!!

• 03 Juni 2014 - 21:59

Hannie:

Ook namens Heinz bedankt voor jullie verjaardagswensen!!!
    Ga door met genieten!

gr Hannie