dag 8 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 8

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

29 Mei 2014 | Namibië, Khorixas

Vanmorgen zijn wij vanuit Vingerklip naar Etosha een afstand van 220 kilometer gereden.
Het eerste stukje van de lodge naar de hoofdweg was gravel, zo’n 20 kilometer, verder alleen asfalt.
Dat is wel fijn want dan kan je kilometers maken en omdat de weg naar Etosha erg saai was schoot het lekker op.
Rond half 12 waren wij in Etosha en nadat de nodige formaliteiten ingevuld en afgewikkeld waren moesten wij toch nog tot 2 uur wachten voordat wij de sleutel van ons waterhole chalet in ontvangst konden nemen.
Dus gingen wij lekker de zaak verkennen en bij de waterhole was het een drukte van jewelste met dorstige dieren.
Je ziet dan bij elkaar o.a. zebra, oryx, diverse soorten antilopen, giraffen, wilde beest.
Vanavond gaan wij na het diner een nacht game drive houden die 3 uur duurt, we verwachten er wel wat van.
We mochten geen verlichting voeren en ook geen flitslicht gebruiken om de dieren niet af te schrikken.
De ranger gebruikte daarvoor een rode lamp en dat werkt prima want dan zie je direct de reflectie in de ogen van de dieren.
En het duurde niet lang voordat wij diverse beesten in beeld kregen.
Op enig moment zag de ranger ook weer een paar ogen en zei direct dat zijn leeuwenogen.
En verdomd er lagen 2 prachtige mannetjes leeuwen in de berm van de weg, 2 meter van ons vandaan.
Je zal hier op de fiets ’s avonds langskomen dan heb je vette pech.
Dit was wel het hoogtepunt van de avond maar we zijn natuurlijk nog veel meer dieren tegengekomen waaronder neushoorns, springbokken etc.
Zelf hadden wij ons goed ingepakt lange broek, fleece vest, regenjack en van de ranger kregen we een poncho om aan te doen of over je benen te leggen.
Na afloop waren wij door en door koud.
Omdat wij hier geen internet hebben en hier 2 nachten zijn konden wij dit pas op dag 10 verzenden.
’s Avonds na zonsondergang, 17.30 uur gaan de poorten van de lodge dicht om geen dieren binnen de lodge te hebben.
Ben je zelf nog in Etosha aan het rondrijden dan zal je buiten de poorten moeten blijven overnachten.
Maar iedereen weet hoe laat de poort dicht gaat.
Vlug naar ons chalet een glaasje wijn drinken en gaan slapen want morgen hebben wij om 5.00 uur een ochtend drive.
Als je in je bed ligt hoor je wel alle geluiden van de dieren die in de omgeving zijn.
Even een reactie op een het aantal foto’s wat meegestuurd wordt, dat kunnen er wel meer zijn maar dat duurt in en uit omdat het internet bij de lodge’s trager werkt dan thuis dus dat schiet niet op.