dag 7 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 7

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

26 Mei 2014 | Namibië, Khorixas

Vanmorgen na het ontbijt zijn wij naar de rotsgravures gaan kijken die het San volk in een periode van 2 tot 6.000 jaar geleden hebben aangebracht.
Wij hadden een gids die ons geweldig goed informeerde over het hoe en wat en het was erg interessant.
Op die manier kan je zien hoe dit nomadenvolk rondtrok en hoe groot de afstanden waren die ze aflegden want afbeeldingen van nijlpaarden uit de Okavango delta en afbeeldingen van pelsrobben en pinguins die aan de kust zitten staan hierop afgebeeld.
Hierna de organpipes bezocht dit zijn basaltkolommen gevormd door het koelen en breken van gesmolten lava.
Wij hebben onze reis daarna voortgezet richting Vingerklip Lodge.
Onderweg hebben we nog het “versteende woud” bezocht, hier liggen boomstammen van naaldbomen die honderden miljoenen jaren geleden gegroeid hebben en vervolgens waarschijnlijk door klimaatsverandering uitgedroogd en versteend zijn, heel bijzonder.
We zitten nu in Vingerklip Lodge wat een uitzicht heeft dat lijkt op Monument Valley.
Wij hebben ook een foto hierbij gedaan van onze kamer, hier blijf je toch de hele nacht wakker liggen om te genieten van zo’n kamer met zo’n mooi uitzicht.
Nu we bij de kust weg zijn is het overdag en ’s nachts een stuk warmer.
Overdag is het 30-35 graden afgelopen nacht was het erg warm en konden wij moeilijk slapen, maar waar wij nu zitten voelt het lekker aan en zal het waarschijnlijk niet zo warm worden.

• 26 Mei 2014 - 20:14

Hennie Van Gerwen:

Annie en ik zijn ook weer terug van een korte vakantie. We moeten even wat verhalen inhalen. Ik lees dat jullie nog steeds met veel plezier rondreizen. De foto's zijn buitengewoon mooi. Goede reis en kiek ut oit.

• 26 Mei 2014 - 21:00

Henk:

Hier hebben we een week met prachtig weer gehad (rond 25 graden) volop genoten van de tuin met alle bloeiende planten. Vandaag heeft het in Nederland op veel plaatsen flink geonweerd. Komende dagen blijft het een beetje wisselvallig, daarna loopt de temperatuur weer op naar een waarde van 20 of meer graden.

Benieuwd naar de volgende belevenissen!

Groetjes.Henk en Truus

• 26 Mei 2014 - 21:14

Hannie:

Heel interessant wat jullie allemaal zien! En inderdaad een prachtige kamer!
    groetjes
    Hannie

• 27 Mei 2014 - 13:30

Karin En Harrie:

Nou dat ziet er leuk uit, jammer om te slapen, dus dat kwam goed uit.
    Lekker weertje daar. Hier vandaag veel regen en fris dus ik heb de verwarming maar aan gedaan.
    een heel avontuur maken jullie mee, geniet ervan.
    Groetjes Harrie en Karin

• 28 Mei 2014 - 18:12

Ine En Johan:

oh wat een mooie foto's en wat een mooie dingen zien jullie en indrukwekkend.
    Gr. Uit een nat helmond

• 29 Mei 2014 - 16:32

Inez En Ad:

lieve buurtjes wat maken jullie een prachtige reis!! Ik ben even uit de running geweest zoals jullie van me gewend zijn, maar nu weer uit bed en lees met plezier jullie verslagen. Beetje jaloers natuurlijk, maar geniet van jullie avonturen, erg mooi en indrukwekkend.
    de tuin ziet er prachtig uit op nr. 98 dankzij de vele regen!!
    Morgen weer wat zon, dus ook hier goed vertoeven.
    We wensen jullie een mooei voortzetting van de reis en geniet met volle teugen!!
    Groetjes, Ad en Inez