dag 5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 5

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

24 Mei 2014 | Namibië, Swakopmund

Omdat wij 2 overnachtingen in Swakopmund hebben, zijn wij vanuit ons overnachtingsverblijf naar Cape Cross gereden.
De weg hiernaartoe is één lange rechte weg met rechts en links alleen wit zand, ongelooflijk saai, je zou zo in slaap kunnen vallen
Op Cape Cross ligt het hele jaar door een hele grote kolonie pelsrobben en dat willen wij natuurlijk zien.
Op en neer rijdt je dan 260 kilometer met de auto.
Deze pelsrobben liggen daar omdat er voor de kust rijke visgronden zijn waar die beesten van leven.
In de kolonie lagen nu ook heel veel jonge pelsrobben die nu ongeveer een half jaar oud zijn en nog gezoogd worden.
De jongen worden geboren in december. Na de geboorte duurt het 10 dagen en dan zijn de vrouwtjes weer vruchtbaar en worden ze gedekt.
Het embryo begint pas in maart/april te groeien en na een draagtijd van circa 8 maanden worden de kleinen geboren.
Er liggen ongeveer 100.000 pelsrobben daar op de kust.
Voor de toeristen heeft men een verhoogd wandelpad aangelegd zodat alleen de paaltjes een afscheiding vormen tussen mens en dier.
100.000 pelsrobben kunnen een lucht produceren waar je u tegen zegt maar de wind stond vandaag gunstig dus hel viel wel mee.
Het geluid wat geproduceerd door de jongen lijkt wel op het geblaat van schapen en de ouderen doen niets dan vechten en grommen om een goed plaatsje te bemachtigen.
Een prachtig schouwspel.
Morgen zetten wij onze tocht verder door naar Twijfelfontein een afstand 330 kilometer.

• 24 Mei 2014 - 17:26

Hannie:

Prachtige plaatjes, vooral van de zogende robben. Ook jullie verblijf in zo'n ronde hut ziet er van buiten leuk uit, heb je ook foto's van de binnenkant?

groetjes
    Hannie

• 24 Mei 2014 - 20:04

Karin En Harrie:

Wat een leuke namen Swakopmund en Twijfelfontein. Hoe is de temperatuur overdag ?
    Grt.Karin

• 25 Mei 2014 - 10:18

Dymphe:

Ik heb jullie op de t.v. gezien bij omroep Helmond.
    gr. Dymphe