dag 3 - Reisverslag uit Rostock, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Rostock, Namibië van Corrie en René - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Corrie en René

22 Mei 2014 | Namibië, Rostock

Bij de foto van gisteren met boom zijn wij vergeten te vertellen dat dit groepsnesten zijn van wevervogels, hier zitten wel 20-30 nestjes in een zo’n wolk.
Gisteravond hadden wij een heerlijk buffet met bbq op een buitenterras en keken uit over een mooie vlakte en onder een indrukwekkende sterrenhemel.
Het vlees bij de bbg waren allemaal soorten wild die hier rondlopen.
De dieren zijn mooi en het vlees op de bbq is geweldig. Wij aten o.a. oryx, zwarte wildebeest en blesbok.
Vanmorgen was het echt een vakantiedag, om half 6 werden wij gewekt om een georganiseerde tour te gaan volgen naar de Sossusvlei en Deadvlei.
Het was net licht geworden toen wij vertrokken in een open safari-jeep met vest en regenjack aan tegen de kou en in de wagen lagen dekens. Het is ’s nachts steenkoud in de woestijn.
De duinen zijn indrukwekkend en de Deadvlei is ongelooflijk mooi.
Omdat wij vroeg vertrokken hebben wij rond half 10 ontbeten onder een kameeldoornboom midden in de woestijn en wij kregen gezelschap van een jakhals die heel brutaal kwam schooien.
Deze Namibwoestijn is de oudste woestijn van de wereld met de hoogste zandduinen.
De beroemdste duin is duin 45, die 80 meter boven zeeniveau uitstijgt.
Het was een geweldige ervaring.
Na het middaguur zijn wij richting Walvisbaai gereden.
Wij logeren nu in een lodge echt in” the middle of nowhere” in een soort rondavel.
Volgens ons lijkt het erop dat wij de enigste gasten zijn en slapen onder een muskietennet wat dat schijnt hier nodig te zijn.
Ze hebben ook een eigen aggregaat voor de stroom voorziening en die staat nu aan zodat wij alles weer kunnen opladen.
Tot morgen.

• 22 Mei 2014 - 19:39

Hannie:

Leuk om te weten van die boom, ik vroeg het me al af.
    Jakhals op bezoek? Wow, met hoeveel waren jullie?
    gr Hannie

• 23 Mei 2014 - 14:59

Wim En Marjan:

Fijn om te horen dat alles zo goed verloopt.
    Gras al gemaaid en morgen zelf op pad naar Oostenrijk
    Groeten, Wim & Marjan

• 23 Mei 2014 - 17:12

Marijke En Jack:

Hallo Corrie en René, mooie foto's en en mooie ervaring.
    Nog veel plezier en pas op voor die jakhalzen
    Groeten Marijke en Jack.
    Ps. wel alle vogels fotograferen.